Maxima atteiksies no sprostos dētām olām

2018. gada 20. Janvāris

Maxima atsakās no sprostos dētām olām

 

Pēc konstruktīva dialoga ar "Dzīvnieku brīvību" un vairākām citām "Open Wing Alliance" dalīborganizācijām "Maxima" nupat visā Baltijā ieviesusi progresīvu dzīvnieku labturības politiku, paziņojot par atteikšanos no sprostos dētām olām līdz 2025. gadam. Savu sociāli atbildīgo lēmumu uzņēmums pamato ar patērētāju pieaugošo interesi par produktu kvalitāti un dzīvnieku labturības jautājumiem. Polijā bāzētais uzņēmums "Maxima Grupe" pagājušā gada novembrī paziņoja par līdzīgu lēmumu.

"Kā atbildīgs un aktīvs dažādu organizāciju un kopienu dalībnieks "Maxima Grupe" rūpējas par kvalitāti, cenu un ražošanas metodēm produktiem, kurus tirgo uzņēmuma mazumtirdzniecības ķēdes. Mēs jūtam, kā pieaug patērētāju interese un līdzdalība dzīvnieku tiesību un labturības jautājumos gan pasaulē, gan Baltijas valstīs. Sekojot tam, uzņēmums "Maxima Grupe" šodien ir izvirzījis mērķi - līdz 2025. gadam visās Baltijas valstīs pārtraukt iegādāties sprostos turētu vistu olas," skaidro Roberts Čipkus (Robertas Čipkus), "Maxima Grupe" vadītājs un valdes loceklis. 
 
Saskaņā ar R.Čipkus teikto, lēmums tiks realizēts pakāpeniski, pieliekot visas pūles, lai nodrošinātu, ka ne klienti, ne piegādātāji netiktu ietekmēti nelabvēlīgi, un ka šī pāreja tiktu pārvaldīta efektīvi. Pirmajā posmā par prioritātēm tiek uzskatīts sekojošais – brīvos apstākļos turētu vistu olu pieprasījuma un piedāvājuma pieaugums, izglītojoša kampaņa un cieša sadarbība ar ražotājiem, valsts iestādēm un citām interešu grupām.
 
"Maxima Grupe" mazumtirdzniecības ķēdēs var iegādāties dažādu veidu olas: organiskās, kūtī vai brīvos apstākļos turētu vistu olas. Kā noteikts likumos, olām ir īpaši apzīmējumi, kas norāda to ražošanas metodi. Sprostos dētas olas ir marķētas ar numuru "3". Līdzās kūtī un brīvos apstākļos turētu vistu olām, vairāk nekā puse no visām olām, ko pašlaik pārdod lielveikals, nāk no sprostos turētām vistām.
 
Jau 2017. gada sākumā "Maxima Grupe" uzņēmumi ir spēruši soļus, lai līdz 2025. gadam samazinātu un rezultātā pārtrauktu iegādāties sprostos turētu vistu olas. Piemēram, veikalos tika uzsākta izglītojošā kampaņa ar mērķi labāk informēt klientus. Tāpat tika uzsāktas tikšanās ar ražotājiem, piegādātājiem, citiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, dzīvnieku tiesību organizācijām un valsts iestādēm, lai meklētu vislabākos risinājumus tirgū. Uzņēmums "Maxima Grupe" ir atvērts turpmākai sadarbībai ar visām interešu grupām.
 
Par "Maxima Grupe": Šobrīd “Maxima Grupe” paŗvalda mazumtirdzniecības tīklus ar zīmoliem “Maxima” (Baltijas valstīs), “Aldik” (Polijā), “T-Market” (Bulgārijā) un pārtikas un ikdienas patēriņa preču internetveikalu “Barbora”. “Maxima Grupe” konsolidētais apgrozījums 2016. gadā sasniedza 2,693 miljardus EUR.