“Kempinski Hotels” un “Best Western” atsakās no sprostos dētu olu izmantošanas

2019. gada 02. Jūlijs
Ņemot vērā nozares tendences un sabiedrības interesi, starptautiskie viesnīcu tīkli “Kempinski Hotels” un “Best Western” nupat paziņojuši par atteikšanos no sprostos dētu olu izmantošanas visās savās viesnīcās līdz 2025. gadam. Tādējādi šīs ķēdes seko jau daudziem citiem nozares uzņēmumiem, cietsirdīgo vistu turēšanas praksi virzot aizvien tālāk pagātnē un atbalstot dējējvistu dzīves apstākļu uzlabošanu.
 
Dējējvistu turēšana sprostos tiek uzskatīta par vienu no problemātiskākajām industriālās lopkopības praksēm, kas saistās ar zemu dzīvnieku labturības līmeni. Arvien vairāk uzņēmumu pasaulē un Eiropā pieņem lēmumu atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas, virzoties uz ētisku un atbildīgu uzņēmējdarbību, kas ietver sevī rūpes gan par sabiedrības vērtībām, gan par dzīvnieku labklājību un vides aizsardzību.
 
Viesnīcu tīkls “Kempinski Hotels” ir Eiropā vecākais luksusa viesnīcu tīkls, kas darbojas kopš 1897. Gada un šobrīd pārvalda 76 pieczvaigžņu viesnīcas un rezidenču portfolio 31 valstī. “Kempinski Hotels” ir pārstāvēta arī Latvijā, tās viesnīca “Grand Hotel Kempinski Riga” atrodas iepretim slavenajam Latvijas Nacionālās operas namam un blakus Vecrīgai, kas iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Uzņēmuma pārstāvji savā paziņojumā atklāj: “Dzīvnieku labturības jautājumus vienmēr esam uztvēruši ļoti nopietni. Mums tas vienmēr ir bijis izšķiroši, izvēloties produktus, ko piedāvāt savas starptautiskās ķēdes restorānos, kafejnīcās un bāros. Ticam, ka mūsu apņemšanās izmantot nesprostu olas sniegs pozitīvu ietekmi dzīvnieku labturības un ilgspējīgas pārtikas ieguves prakses jautājumos vietās, kur strādājam. Mēs turpināsim strādāt ar savām viesnīcām un to piegādātājiem, lai ātrāk virzītu šīs pārmaiņas.”
 
Arī viesnīcu ķēde “Best Western”, kas izveidota 1946. gadā un laika gaitā izvērsusi savu darbību visā pasaulē, izziņojusi, ka līdz 2025. gadam pilnībā atteiksies no sprostos dētām olām visu savu 16  zīmolu vairāk nekā 4500 viesnīcās visā pasaulē un regulāri informēs par šī jautājuma virzību un progresu. 
 
Dzīvnieku aizsardzības organizācijas “Dzīvnieku brīvība” korporatīvo attiecību menedžere Anete Ašmane uzsver: “Šobrīd skaidri redzams, ka atteikšanās no sprostu olu izmantošanas ir globāla tendence, kas neapstāsies. “Kempinski Hotels” un “Best Western” lēmumi pierāda, ka ētiska, humāna un atbildīga rīcība dzīvnieku labturības jautājumos ir aktuāla kā luksusa, tā demokrātiskā sektora viesnīcām. “Dzīvnieku brīvība” aicina arī citus viesnīcu nozares pārstāvjus nevilcināties un pakāpeniski atteikties no sprostu olām!”
 
Jau iepriekš ziņots, ka lēmumu par atteikšanos no sprostu olām jau pieņēmuši tādi viesnīcu tīkli kā “Hilton”, “Mariott”, “Centrum Hotels”, “Avalon Hotels”, “Mercure Hotels”, “AccorHotels”, “Ibis Hotels” un daudzi citi nozares pārstāvji visā pasaulē.
 
Biedrība “Dzīvnieku brīvība”, kas ir lielākā dzīvnieku aizsardzības organizācija Latvijā un starptautiskās koalīcijas “Open Wing Alliance” biedrs, par vienu no savām prioritātēm izvirzījusi darbu ar uzņēmumiem, lai izbeigtu cietsirdīgo vistu turēšanu sprostos, tādējādi samazinot dzīvnieku ciešanas.