UZVARA! RBI atsakās no sprostu olām

11.12.2020

Viens no pasaules lielākajiem restorānu koncerniem “Restaurant Brands International” (RBI), kam pieder tādi vadošie zīmoli kā “Burger King”, “Popeyes” un “Tim Hortons”, ir publicējis globālo politiku par atteikšanos no sprostos dētām olām. Šī apņemšanās tika izziņota 44 dienas pēc tam, kad vairāk nekā 80 dzīvnieku aizsardzības organizāciju apvienība “Open Wing Alliance” uzsāka publisku sabiedrisko kampaņu. Latvijā šo apvienību pārstāv biedrība “Dzīvnieku brīvība”.

"Šī ir satriecoša uzvara, kas ietekmē daudzu miljonu vistu dzīves. Šie panākumi nebūtu iespējami bez aktīvas dzīvnieku aizstāvju iesaistes - paldies ikvienam, kurš savu nostāju pret cietsirdību pauda publiski, ietekmējot kampaņas virzību uz priekšu!" uzsver "Dzīvnieku brīvība" korporatīvo attiecību menedžere Paula Cukura.

RBI izziņotā politika paredz katra zīmola apņemšanos pilnībā atteikties no sprostos dētu vistu olām un to izstrādājumiem visā pasaulē. Šis lēmums skar arī “Burger King” restorānus Latvijā – pirmais no tiem tika atvērts šonedēļ. Pāreja noslēgsies 2025. gadā 92% RBI tirgus (Ziemeļamerikā, Rietumeiropā, Latīņamerikā, Austrālijā, Jaunzēlandē). Atlikusī 8% tirgus daļa atbrīvosies no sprostiem līdz vēlākais 2030. gadam.  Koncerns apņemas publicēt ikgadējus progresa ziņojumus, lai nodrošinātu iekļaušanos termiņā.

Publiskā kampaņa, kas panāca RBI jaunās globālās politikas ieviešanu, ilga 44 dienas. Tūkstošiem dzīvnieku tiesību aizstāvju visā pasaulē, tostarp arī Latvijā piedalījās tiešsaistes aktivitātēs - viena to tām bija sociālajā vietnē Twitter, kur vienas dienas laikā RBI zīmoliem tika adresēti vairāk nekā 24 000 tvītu. Petīcijai tika savākti vairāk nekā 270 000 parakstu. Šo starptautisko kampaņu vadīja organizācijas no vispasaules apvienības “Open Wing Alliance”, kuras mērķis ir uzlabot vistu labturību industriālajās fermās. 

“Šī politika, kas nāk no viena no lielākajiem un ietekmīgākajiem restorānu koncerniem, palīdzēs nodrošināt, ka atteikšanās no sprostiem kļūst par jauno standartu pasaules restorānu industrijā,”  sacīja “Open Wing Alliance” direktore Aleksandrija Beka. 

Pašreizējā RBI piegādes ķēdē olas tiek iegūtas fermās, kurās vistas ir ieslodzītas mazos, netīros sprostos. Šie sprosti ir tik mazi un pārpildīti, ka vistas nespēj darīt neko, kas viņām ir svarīgi. Bieži vistu ķermeņa daļas ieķeras sprostu restēs, izraisot kaulu lūzumus, deformācijas un smagu spalvu zudumu. Dažas no vistām, kad tās ir pārgurušas vai nespēj kustēties, līdz nāvei sabradā pārējās sprostā esošās vistas.

“Patiesi priecājamies, ka RBI ir uzlabojis savu dzīvnieku labturības politiku vien dažas dienas pēc tam, kad Latvijā ir atvērts pirmais ”Burger King” restorāns. Domājam, tas mudinās arī citus vietējos uzņēmumus nekavēties ar šādu paziņojumu - ja reiz tāds milzis kā RBI ir uz to spējīgs, tad ikviens to var!” apgalvo Paula Cukura.

Arvien vairāk dažādu lielo nozaru uzņēmumu visā pasaulē atsakās no sprostiem, un arī patērētāju pieprasījums pēc ārpus sprostiem dētām olām strauji pieaug. Šādas politikas ir pieņēmuši daudzi lielākie pasaules uzņēmumi, tostarp “Unilever”, “Nestle“, “Aldi“, “InterContinental Hotels“, “Mondelez“, “Compass Group“, “Orkla“.

Ar Latvijas atbildīgo uzņēmumu sarakstu iespējams iepazīties kampaņas "Olu cena" mājaslapā: www.olucena.lv.

Par “Open Wing Alliance”

“Open Wing Alliance” ir starptautiska dzīvnieku aizsardzības organizāciju koalīcija, kuras mērķis ir izbeigt cietsirdīgākās vistu izmantošanas prakses visā pasaulē. Koalīcijā cieši sadarbojas vairāk nekā 80 dalīborganizācijas, tostarp “Dzīvnieku brīvība”, kopīgiem spēkiem mainot veidu, kā pasaules lielākie uzņēmumi izturas pret dzīvniekiem, un nosakot jaunu korporatīvo dzīvnieku labturības politikas standartu visā pasaulē. Plašāka informācija par Open Wing Alliance meklējama šeit: openwingalliance.org


Kļūsti par

atbalstītāju

Ikmēneša atbalsts palīdzēs “Dzīvnieku brīvībai” ilgtermiņā strādāt, izcīnot arvien jaunas uzvaras dzīvnieku labā Latvijā.

Jaunumi

Vēsturiska UZVARA! Balticovo paziņo par atteikšanos no sprostiem

Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.

Uzvara! Veikalu tīkls CITRO atsakās no sprostu olām

Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.

Čehija aizliedz dējejvistu turēšanu sprostos

Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no

"Orkla Latvija" paziņo par atteikšanos no sprostos dētām olām

Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem

Globālā kampaņā pieprasa Burger King pārtraukt sprostu olu izmantošanu

Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.

1,4 miljoni ES pilsoņu pieprasa aizliegt sprostus lopkopībā

Šodien, 2020. gada 2. oktobrī, Pasaules lauksaimniecības dzīvnieku dienā, Eiropas Komisija saņēma Eiropas pilsoņu iniciatīvu “Neturi būrī”. To parakstījuši 1,4 miljoni cilvēku visā Eiropā, aicinot