Sācies ikgadējais dabai draudzīgās ēšanas izaicinājums “Neapēd zemeslodi”, kurā jau piedalās vairāk nekā 8000 indivīdu un 60 dalībnieku komandas. Izaicinājuma dalībnieki apgūst un izmēģina dabai draudzīgāku un veselīgu uzturu, ikdienā patērējot mazāk dzīvnieku un vairāk augu izcelsmes produktu. Akcijā ar īpašiem piedāvājumiem un informatīvu atbalstu iesaistās arī 50 uzņēmumi.
Lai saudzētu dabu un klimatu, ik gadu tūkstošiem cilvēku apņemas janvārī samazināt dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņu uzturā un apgūt videi draudzīgākus ēšanas ieradumus, piedaloties izaicinājumā “Neapēd zemeslodi”. Dalībnieki izaicinājumam piesakās vietnē www.neapedzemeslodi.lv un mēneša garumā ik dienu e-pastā saņem augu valsts ēdienu receptes un informāciju par uztura saistību ar vidi un veselību.
Izaicinājums ”Neapēd zemeslodi” norisinās jau sesto gadu, gūstot arvien plašāku atbalstu arī no dažādiem uzņēmumiem. Ar informatīvu atbalstu, atlaidēm un citām augu valsts uztura popularizēšanas akcijām izaicinājumā šogad iesaistījušies jau 50 uzņēmumi – mazumtirdzniecības tīkli, pārtikas ražotāji, restorāni, grāmatnīcas u.c.
Šogad izaicinājuma organizatori piedāvā jaunu iespēju piedalīties ar komandu, kopā krājot punktus un sacenšoties par "Neapēd zemeslodi 2023" godalgu un balvām. Pieteikušās jau vairāk nekā 60 komandas, ko veido gan ģimenes un draugi, gan darba un mācību kolektīvi.
“Izaicinājums kļūst par modernu tradīciju, kas balstās mūsu tautas pamatvērtībās – rūpēs par dabu! Šī gada jaunums – komandu dalība – sniedz ģimenes vai draugu lokam iespēju radīt kopīgu garšu piedzīvojumu. Mācību kolektīvam – kopā apgūt jaunas zināšanas un prasmes. Uzņēmumam – celt savu ilgtspēju, publisko tēlu un komandas garu,” komentē Lilita Kenta, izaicinājuma rīkotāja. “Izaicinājums janvārī notiek arī globāli, un Rietumeiropas valstīs, kā Francija un Vācija, piedalās jau simtiem uzņēmumu. Tas ir tālredzīgs solis modernam un ilgtspējīgam biznesam, jo klimata krīze ir arvien samilztoša problēma, kuras risināšanā jāiesaistās visām sabiedrības grupām.”
Izaicinājumam joprojām var pieteikties vietnē www.neapedzemeslodi.lv un izvēlēties sev piemērotāko apņemšanos izaicinājuma mēnesim – trīs dienas nedēļā ēst veģetāri, visu mēnesi ēst veģetāri vai izmēģināt pilnībā vegānisku uzturu. Lai atbalstītu dalībniekus, “Neapēd zemeslodi” rīkotāji ik dienu e-pastā sūta receptes katrai ēdienreizei, informāciju par uztura saistību ar vidi un veselību, kā arī izdevīgus piedāvājumus ēstuvēs un veikalos.
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.
Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.
Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.