Dažu dienu laikā jau vairāk nekā 4000 cilvēku aicinājuši uzņēmumu “Rimi” atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības un izmantošanas. Pēc tam, kad otrdien tika publicēti šokējošie materiāli no sprostos turēto dējējvistu fermām Lietuvā, cilvēki ļoti aktīvi paraksta petīciju vietnē rimi.olucena.lv.
Jau ziņots, ka 1. augustā dzīvnieku aizstāvības organizācija “Tušti narvai” publicēja šokējošus video materiālus no dējējvistu fermām Lietuvā, kurās ražotās olas tiek pārdotas arī Latvijā ar "Rimi" privāto preču zīmi. Dokumentālajos materiālos, kas iegūti šovasar vistu fermās Ausienišķu un Kaušēnu ciematos, ir redzamas dējējvistas ar apspalvojuma trūkumu, ievainojumiem un parazītiem, kā arī nāves gadījumi fermā.
Šī ir otrā reize, kad Latvijas sabiedrība sastopas ar labturības problēmām, kas saistās ar vistu turēšanu sprostu sistēmās. Ļoti līdzīga aina par sprostos turēto dējējvistu dzīves apstākļiem atklājās 2016. gada rudenī, kad biedrība “Dzīvnieku brīvība” publicēja materiālus no “Balticovo” sprostos turēto dējējvistu novietnēm Madonā, Daugavpilī un Iecavā.
“Aicinām RIMI kā mazumtirdzniecības tirgus līderi rādīt sociālās atbildības priekšzīmi un izslēgt no savas piegādes ķēdes vienu no cietsirdīgākajiem un neētiskākajiem lopkopības produktiem - sprostos dētas olas,” norāda biedrības “Dzīvnieku brīvība” vadītājs Aivars Andersons. “Aptaujas rāda, ka Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi, lai uzņēmumi darbojas saskaņā ar ētikas un sociālās atbildības principiem, tai skaitā dzīvnieku labturības jautājumos.”
Pēdējo gadu laikā aizvien vairāk uzņēmumu visā pasaulē iekļauj savā sociālās atbildības politikā un ilgtspējības vadlīnijās atteikšanos no sprostos dētām olām. Sprostos dētas olas Eiropā apņēmušies izslēgt tādi mazumtirdzniecības tīkli kā Lidl, Aldi, Jerónimo Martins, Intermarché un citi.
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no
Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.