Starptautiskais lielveikalu tīkls «Carrefour» izlēmis atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības savos vairāk nekā 10 000 Eiropas veikalos no 2025. gada. Šāds lēmums pieņemts pēc pārrunām ar starptautisko dzīvnieku aizstāvības organizāciju apvienību «Open Wing Alliance», ko Latvijā pārstāv biedrība "Dzīvnieku brīvība".
Iepriekš «Carrefour» jau bija apņēmies savos Polijas, Itālijas, Francijas un Beļģijas veikalos izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību no 2025. gada. Tagad apņemšanās attiecas uz «Carrefour» veikaliem visā Eiropā. Lēmums attiecas gan uz «Carrefour» privātās preču zīmes produkciju, gan citu zīmolu olām.
«Carrefour» ir otrs lielākais mazumtirdzniecības tīkls Eiropā pēc veikalu skaita un apgrozījuma.
Līdz ar šādas korporatīvās sociālās atbildības politikas ieviešanu, «Carrefour» savā nostājā pievienojas tādiem mazumtirdzniecības tīkliem kā «Tesco», «Aldi», «Lidl», «Intermarché», «Jerónimo Martins» un citiem, kas jau pauduši apņemšanos izbeigt sprostos dētu olu tirdzniecību.
Pasaulē un Eiropā uzņēmumi arvien biežāk pievērš uzmanību sava biznesa ētikai un sociālajai atbildībai. Tā ietver sevī rūpes gan par sabiedrības vērtībām, gan par dzīvnieku labklājību un vides aizsardzību. Tā kā dējējvistu turēšana sprostos ir saistīta ar sliktiem dzīves apstākļiem šiem dzīvniekiem, arvien vairāk uzņēmumu atsakās no sprostos dētu olu izmantošanas.
Latvijā ar aicinājumu uzņēmumiem pieņemt korporatīvās atbildības politiku, kas paredz atteikšanos no sprostos dētām olām, nākusi klajā biedrība «Dzīvnieku brīvība». Šādu uzņēmumam «Rimi Latvija» adresētu prasību vietnē rimi.olucena.lv parakstījuši jau vairāk nekā 6000 cilvēku.
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no
Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.