31. janvārī slavenais itāļu luksusa modes zīmols Dolce&Gabbana paziņojis, ka, sākot no šī gada, savās kolekcijās vairs neizmantos kažokādas.
Zīmols sadarbosies ar kažokādu ražotājiem, lai pārietu uz videi draudzīgām mākslīgajām kažokādām. Uz šādu lēmumu uzņēmumu pamudinājušas izmaiņas patērētāju prasībās, norāda starptautiskā dzīvnieku aizsardzības organizāciju alianse Fur Free Alliance.
Fedēle Uzai, Dolce&Gabbana komunikācijas un mārketinga speciāliste, sacīja: “Dolce&Gabbana tiecas uz ilgtspējīgu nākotni, kurā dzīvnieku kažokādām nav vietas. Modes pasaulei ir nozīmīga loma sociālajā atbildībā, un tā ir jāveicina un jāiedrošina: mēs savās kolekcijās ieviesīsim inovatīvus materiālus un attīstīsim videi draudzīgus ražošanas procesus, tajā pašā laikā saglabājot amatnieku darba vietas un prasmes, kam citādi draudētu izzušana.”
Katrīna Krīgere, biedrības “Dzīvnieku brīvība” vadītāja: “Mūsdienās patērētāji vairs nevēlas atbalstīt uzņēmumus, kuri pelna, atbalstot cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem.
Dolce&Gabbana rīkojas ētiski un tālredzīgi, atsakoties no kažokādām un pārejot uz dzīvniekiem un dabai draudzīgiem materiāliem, līdzīgi kā to dara daudzi citi modes uzņēmumi visā pasaulē.”
Arī citi slaveni itāļu zīmoli ir atteikušies izmantot kažokādas: starp tiem ir Armani, Gucci, Prada u.c. Pašā Itālijā 2021. gadā pieņemts kažokzvēru audzēšanas aizliegums.
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.
Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.
Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.