Žurnāls ELLE ar lepnumu paziņo, ka ir apņēmies izbeigt dzīvnieku kažokādu reklamēšanu savos izdevumos un tiešsaistē.
Apņemšanās seko pēc dialoga starp ELLE zīmola īpašnieku Lagardère Group, Humane Society of the United States, Humane Society International un Creatives4Change. Paziņojums tika sniegts Business of Fashion 2021 VOICES pasākumā Londonā.
ELLE ir izveidojusi hartu, lai savos numuros, tīmekļa vietnēs un sociālajos medijos neatļautu redakcionālu saturu, kas reklamē kažokādas. Tas ietver arī redaktora sleju, preses fotogrāfijas, fotogrāfijas no modes skatēm un ielu stila fotogrāfijas. Harta, kas ir saskaņā ar Fur Free Alliance kažokādu definīciju, vairs neļauj attēlot dzīvnieku kažokādas nevienā reklāmā tās izdevumos un tiešsaistē.
Apņemšanos parakstīja visas ELLE izdevniecības visā pasaulē, tostarp Arābijas (angļu un arābu valodas izdevniecības), Argentīnas, Austrālijas, Beļģijas (flāmu un franču valodas izdevniecības), Brazīlijas, Bulgārijas, Kanādas (angļu un franču valodas izdevniecības), Ķīnas, Horvātijas, Čehijas, Dānijas, Francijas, Vācijas, Grieķijas, Honkongas, Ungārijas, Indijas, Indonēzijas, Itālijas, Kotdivuāras, Japānas, Kazahstānas, Meksikas, Nīderlandes, Norvēģijas, Polijas, Rumānijas, Krievijas, Serbijas, Singapūras, Slovēnijas, Dienvidkorejas, Spānijas, Zviedrijas, Taivānas, Taizemes, Turcijas, Lielbritānijas, Ukrainas, ASV un Vjetnamas izdevniecības.
13 no minētajiem izdevumiem harta jau ir spēkā, bet 20 izdevumos stāsies spēkā no 2022. gada 1. janvāra, un pārējiem būs spēkā no 2023. gada 1. janvāra.
ELLE tīkls, ko ietekmēs šis paziņojums, ietver:
45 izdevniecības visā pasaulē
21 miljonu lasītāju mēnesī
6,6 miljonus pārdotu eksemplāru mēnesī
Kopumā 175 miljonus sasniegtu cilvēku
46 tīmekļa vietnes, 100 miljonus atsevišķo apmeklētāju, 400 miljonus skatītu lapu un vairākas mobilās/planšetdatora aplikācijas
Tīmekļa vietni, kas veltīta starptautiskajam tīklam: www.ELLEinternational.com
Saskaņā ar Lagardère News un ELLE International vadītāju Konstanci Benki, “Sabiedrības līdzdalība vienmēr ir bijusi viens no galvenajiem ELLE zīmola pīlāriem. Pasaule ir mainījusies un kažokādu izmantošanas beigas ir saskaņā ar vēstures gaitu. Mēs ceram, ka ar šo apņemšanos ELLE pavērs kažokādu reklamēšanas aizlieguma ceļu arī citiem medijiem visā pasaulē un veicinās nākotni bez kažokādām.”
Aleksis Lubomirskis, modes fotogrāfs un Creatives for Change dibinātājs, sacīja: “Kopš tā pirmsākumiem žurnāls ELLE vienmēr ir bijis vadošais modes virzītājspēks, sinonīms svaigumam, tradīciju un formalitāšu neapgrūtināts. Šī spēka dēļ ir teikts, ka ELLE “ne tik daudz atspoguļo modi, bet gan nosaka to” Tieši šis radošais spēks iedvesmot ļauj ELLE spert lielus soļus un formēt savu lasītāju sirdis un prātus attīstītākai un apzinātākai nākotnei.”
PJ Smits, Humane Society International modes politikas direktors piemetināja: “Mēs svinam ELLE nostāju pret nežēlīgo kažokādu industriju un sagaidām, ka citi modes žurnāli sekos viņu piemēram. Šis paziņojums izraisīs pozitīvas pārmaiņas visā modes industrijā, un tas var izglābt neskaitāmus dzīvniekus no ciešanu pilnas dzīves un nežēlīgas nāves. ELLE vadība arī veicinās inovācijas ilgtspējīgāku un humānāku alternatīvu izstrādē.”
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.
Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.
Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.