Viens no lielākajiem pārtikas ražotājiem Latvijā "Food Union" iekļāvis savā Ilgtspējas stratēģijā atteikšanos no sprostos dētām olām līdz 2025. gada beigām. Lai arī olu kā izejvielas izmantošana "Food Union" produkcijas ražošanā ieņem nelielu apjomu, tomēr, izvērtējot riskus un ieguvumus, kādus sniegtu pāriešana uz ārpus sprostiem dētu olu un olu produktu izmantošanu, un konsultējoties ar "Dzīvnieku brīvība" pārstāvjiem, "Food Union" pieņēmis lēmumu šo mainīt pēc iespējas ātrāk, informē uzņēmums.
Uzņēmums ikdienā ražo 400 dažādus piena produktus un saldējumus vairāk nekā desmit pārtikas zīmoliem. Šobrīd svaigas olas nelielā apmērā tiek iepirktas un izmantotas viena siera produkta ražošanā, savukārt olu pulveri iepērkam sešu pankūku produktu ražošanā, kas norit atbilstoši stingrajiem BRC un HACCAP starptautiskajiem standartiem.
Pēc sarunām ar piegādātājiem, pankūku produktiem plāns ir pāriet uz ārpus sprostiem dētām olām pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā līdz 2024. gada beigām. Savukārt siera produktam šobrīd risinājums tiek meklēts, un plāns ir pāriet uz ārpus sprostiem dētām olām ne vēlāk kā līdz 2025. gada beigām.
"Food Union" izstrādātā Ilgtspējas stratēģija aptver darbu trīs pamatvirzienos, kas ir definēti un balstīti ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķos. Tie paredz uzlabot labsajūtu jeb mērķtiecīgi un regulāri pilnveidot produktu, izstrādājot jaunus un veselīgākus produktus, samazināt ietekmi uz vidi jeb efektivizēt ražošanu un optimizēt ražošanas procesā izmantotās izejvielas un radītos pārpalikumus, kā arī stiprināt godīgu sociālo sistēmu jeb uzlabot sociālos apstākļos caur caurspīdīgu un godīgu sadarbību visā vērtības radīšanas ķēdē.
Atteikšanās no sprostos dētām olām pievienota "Food Union" otrā pamatvirziena uzdevumos šim un nākamajam gadam, informē uzņēmumā.
"Food Union" konsolidētais apgrozījums 2022. gadā pieauga par 14,5% un bija 127,8 miljoni eiro, vienlaikus koncerns cieta zaudējumus 4,3 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu pirms tam.
Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020. gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux". "Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.
"Maxima" ir pirmais lielais veikalu tīkls, kas pilnībā izpildījis apņemšanos atteikties no sprostos dētām olām.
Trešdien, 11. decembrī, sākusies pieteikšanās ikgadējam dabai draudzīgas ēšanas izaicinājumam “Neapēd zemeslodi”!
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.