Izaicinājuma "Neapēd zemeslodi" rezultāti

Priecājamies paziņot, ka šogad “Neapēd zemeslodi” izaicinājumā piedalījās rekordliels skaits dalībnieku – vairāk nekā 8100 cilvēku janvārī ēda videi draudzīgāk, izvēloties samazināt savu dzīvnieku produktu patēriņu! Šī gada dalībnieku skaits vairāk nekā divas reizes pārsniedz pagājušā gada dalībniekus, kad pieteicās 3888 cilvēku. Tiesa, par vegānisma augošo popularitāti neesam pārsteigti, jo tā ir vispasaules tendence, par ko liecina arī tas, ka 2019. gads saskaņā ar prominentajiem žurnāliem “Forbes” un “The Economist” tika nosaukts par Vegānisma gadu. Arī vides problēmas pastiprināti sasniedza mediju uzmanību, un augu valsts uzturs kā videi draudzīgāka izvēle vairs nav nekas neparasts.

81% no visiem dalībniekiem bija vecumā līdz 35 gadiem, kas saskan ar mūsu novērojumiem par jauniešu lielo interesi par vidi un veselīgu, sociāli atbildīgu uzturu. Iespējams, jaunieši ir arī atvērtāki dažādiem eksperimentiem un ieradumu maiņām.

Izaicinājuma "Neapēd zemeslodi" dalībnieku sadalījums pa vecuma grupāmIzaicinājuma "Neapēd zemeslodi" dalībnieku vecuma grupas

Atbildēs par piedalīšanās iemesliem vienlīdz aktuāli bija ar dzīvnieku aizsardzību saistīti (70.6%) un vides aizsardzības apsvērumi (66.2%), nedaudz “apsteidzot” vēlmi uzlabot savu veselību, kas rūpēja 60.6% dalībnieku.

Visvairāk cilvēku kopā pieteicās veģetārajam izaicinājumam (39%), 35% izvēlējās 1.līmeni (neēst gaļu 3x nedēļā), un mēnesi ēst vegāniski pieteicās ~ 26%.

Lielākā daļa no respondentiem (88,6%) norāda, ka pieturēties pie izvēlētā izaicinājuma veida esot bijis ļoti vai vidēji viegli, kas apgāž mītu, ka augu valsts uztura iekļaušana ikdienā ir ļoti sarežģīta un grūti izpildāma.

NZ 2020 dalībnieku viedokļu sadalījums par izaicinājuma grūtības pakāpiNZ 2020 Izaicinājuma grūtības pakāpes

Interesanti, ka vislielākos sarežģījumus izaicinājumā izraisīja nevis iepirkšanās lielveikalā (13.5%) vai ēšana ārpus mājas (32.2%), bet gan savas izvēles skaidrošana apkārtējiem (34.1%).

Vairāk nekā puse no izaicinājuma dalībniekiem (64.5 %) pirms izaicinājuma bija visēdāji. Priecē tas, ka 37.1% no šiem dalībniekiem pēc izaicinājuma turpinās būt veģetārieši vai vegāni, bet 99.1% turpinās samazināt dzīvnieku produktu patēriņu ikdienā. No veģetāriešiem, kas pieteicās izaicinājumā, 39% turpmāk ēdīs vegāniski. Vegānu skaits, salīdzinājumā ar izaicinājuma sākumu, audzis trīskārtīgi.

Pēc izaicinājuma dalībnieku aptaujas rezultātiem varam secināt, ka izaicinājuma rezultātā apmēram 1700 cilvēku turpinās ēst veģetāri vai vegāniski. Ja šos jaunos uztura paradumus dalībnieki turpinās turpmāko gadu, tasrezultēsiesvismaz 60 000 aiztaupītās dzīvnieku dzīvēs. Tas viss, neieskaitot tos, kuri dzīvnieku produktu patēriņu samazinās (to aprēķināt būtu grūti, jo katrs samazina savā tempā un pēc savām iespējām)!NZ 2020 dalībnieku prognozētie ēšanas paradumi pēc izaicinājuma pabeigšanas

Kas no saņemtās informācijas dalībniekus pārsteidza visvairāk?

Liela daļa no dalībniekiem norāda, ka esot bijuši patiesi pārsteigti, cik daudz pasaulē zināmu cilvēku (aktieri, dziedātāji, sportisti) ir vegāni. Cilvēki ļoti novērtēja arī informāciju par veselību un uzturvielām, piemēram, kā vislabāk uzņemt kalciju vai D vitamīnu. Vairāki cilvēki bija pārsteigti par katastrofālo vides piesārņojumu industriālās lopkopības dēļ, piemēram, apjomīgo ūdens patēriņu un antibiotiku plašo lietojumu, kā arī okeānu pārzveju un Baltijas jūras piesārņojumu. Daudzi dalībnieki iedvesmojās arī no mūsu ieteiktajām filmām. Daļu dalībnieku šokēja dzīvnieku ikdiena industriālajās fermās un tur notiekošās prakses. Un, bez šaubām, daudzi norāda, cik augu valsts ēdieni patiesībā ir bijuši garšīgi, esot atklāti jauni produkti un ikdienā ieviestas gardas receptes.

Bet ko par izaicinājumu saka paši dalībnieki? Citāti no atsauksmēm atskata anketā.

“Vislielākā veiksme un lepnums – vīrs pieteicās izaicinājumam 3 dienas nedēļā ēst veģetāri, bet lielāko daļu mēneša ēda vegāniski. :)”

“Ja sākumā vairāk domāju par veselības uzlabošanu, tad tagad pēc izaicinājumā gūtās informācijas viennozīmīgi papildus lieli motivācijas faktori ir vides ietekme un dzīvnieku aizsardzība, ko iepriekš tikai nojautu, bet iedziļinājusies tajā nebiju. Tagad ir sajūta, ka ir atvērtas acis un atgriezties pie iepriekšējiem ēšanas paradumiem nav iespējams.”

“Milzīgs paldies Jums par akciju, es uzzināju ļoti daudz jaunas informācijas. Izrādījās, ka tas nav grūti. Pats galvenais ieguvums, esmu mierīgāka, spēju labāk koncentrēties, paveikt vairāk un "tīrāka galva". Kā arī nemanot - 3kg."

"Šis mēnesis bija superīgs. Sejas āda ir uzlabojusies, domāju, ka tas no piena produktu samazināšanas uzturā. Pati pašsajūta ir labāka. Gatavot gan brīžiem izaicinājums, bet, kad saproti, ka pat tavam gaļēdājam draugam garšoja vegāniska maltīte, tad esi izdarījis ko pareizi!"

“Man ir, kur augt , bet šī ir labākā izvēle manā pieaugušā cilvēka dzīvē!”

Nepiedalījies izaicinājumā janvārī? Nekas nav nokavēts! Izaicinājumam vari pieteikties joprojām “Neapēd zemeslodi” mājaslapā! Dodies uzwww.neapedzemeslodi.lvun piedalies!

Kļūsti par

atbalstītāju

Ikmēneša atbalsts palīdzēs “Dzīvnieku brīvībai” ilgtermiņā strādāt, izcīnot arvien jaunas uzvaras dzīvnieku labā Latvijā.

Jaunumi

Lielākais majonēzes ražotājs Latvijā "Francis" atsakās no sprostiem

Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.

Izaicinājuma "Neapēd zemeslodi 2024" rezultāti

Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.

Meklējam brīvprātīgos sociālo tīklu moderatorus

"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.

Literatūras žurnāls “Strāva” izziņo labdarības dzejas tālruni par dzīvnieku tēmu

Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.

Uzņēmums "Food Union" noslēdzis pāreju prom no sprostos dētām olām

Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.

Noskaidroti gardākie aizvadītā gada jaunie augu valsts produkti

Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.

Vecrīgā ar virtuālās realitātes palīdzību izglītos par dzīvnieku aizsardzību

17. un 18. jūnijā Vecrīgā, Doma laukumā, notiks īpaša izstāde "Par dzīvniekiem – Eirotūre 2024", kas veltīta dzīvnieku aizsardzībai un ierīkota speciāli piemērotā kravas automašīnā.