Skandināvijas multimiljardu kompānija Reitan grupa (Reitangruppen), kurai Latvijā pieder Narvesen franšīzes tīkls, ir paziņojusi par lēmumu atteikties no sprostos dētām olām. Šī apņemšanās sasniegta dialogā ar dzīvnieku aizstāvības organizācijām, tai skaitā "Dzīvnieku brīvību", kas Latvijā pārstāv starptautisko apvienību "Open Wing Alliance". Lēmums skars Reitan grupas veikalu tīklu REMA 1000 Norvēģijā un Dānijā, kā arī tās meitas uzņēmumu Reitan Convenience, kas darbojas Baltijas valstīs, Skandināvijā un Somijā.
"Reitan grupas lēmums pārtraukt sprostu olu izmantošanu uzlabos labturību milzīgam skaitam dzīvnieku. Reitan apņemšanās, kas ietver ne tikai veselas olas, bet arī olas pārstrādātu produktu sastāvā, var radīt ķēdes reakciju pārtikas industrijā Skandināvijā, Somijā un Baltijas valstīs. Mēs izsakām atzinību un pateicību Reitan Grupai par šo lēmumu," saka "Dzīvnieku brīvības" valdes priekšsēdētājs Aivars Andersons, "Aicinām Latvijas uzņēmumus sekot šim pozitīvajam sociālās atbildības piemēram dzīvnieku labturības jomā."
Reitan Convenience darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Norvēģijā ar dažādiem zīmoliem (Narvesen, Lietuvos Spauda, R-kiosk, R-kioski, Pressbyrån, 7-Eleven, Shell/7-Eleven un Northland). Reitan Convenience atteikšanās no sprostos dētām olām nozīmē, ka tās netiks tirgotas veselā veidā vai izmantotas veikalu privāto preču zīmju produktos.
Lēmums skars arī Reitan grupas lielveikalu tīklu REMA 1000 Norvēģijā un Dānijā, kas jau ir daļēji atteicies no sprostos dētām olām. Ar jauno apņemšanos, REMA 1000 abās valstīs atsakās no sprostos dētām olām - gan veselām, gan REMA 1000 zīmolu produktos.
"Ar prieku paziņojam, ka Reitan grupa apņemas izmantot tikai olas, kas nav dētas sprostos, no 2025. gada. Mēs REMA 1000 veikalos netirgojam sprostos dētas olas kopš 2012. gada. Vēlamies parādīt, ka mums rūp dzīvnieku labturība, tāpēc iekļausim arī olas mūsu preču zīmju produktu sastāvā, ko tirgojam gan Reitan Convenience kioskos, gan REMA 1000 veikalos," norāda Reitan Grupas pārstāvis Berits Hvalrigs.
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no
Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.