Biedrība “Dzīvnieku brīvība” saņēmusi pretenziju no SIA “Rimi Latvia”, kas pēc dzīvnieku aizstāvības organizācijas pārstāvju domām ir uzskatāma par centieniem ierobežot tiesības uz vārda brīvību.
SIA “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētāja Valda Turlā parakstītā vēstulē pausts, ka biedrības rīcība, publicējot petīciju vietnērimi.olucena.lvar aicinājumu Rimi atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības, pārkāpjot uzņēmuma tiesības uz Vārdisko un Figuratīvo Preču zīmi.
“Neticami, bet uzņēmums, kas pretendē būt par tirgus līderi, ne tikai rupji pārkāpj savu deklarēto sociālās atbildības politiku, bet arī vēršas pret sabiedrisko organizāciju, kas aicina Rimi novērst dubulstandartus attiecībā uz dzīvnieku labturību," norāda biedrības “Dzīvnieku brīvība” vadītājs Aivars Andersons. "Ar šādu rīcību Rimi ne tikai atbalsta cietsirdību pret dzīvniekiem, bet arī maldina patērētājus un cenšas ierobežot aktīvistu vārda brīvību."
Biedrība norāda, ka likums ierobežo preču zīmju lietošanu komercdarbībā, lai novērstu negodprātīgu konkurenci un patērētāju maldināšanu, taču nav piemērojams, lai ierobežotu demokrātisku diskusiju un vārda brīvību.
SIA “Rimi Latvia” biedrībai nosūtītajā pretenzijā apgalvo, ka “Rimi” Vārdisko un Figuratīvo Preču zīmju (nosaukuma un logo) izvietošana biedrības veidotajā mājas lapā bez uzņēmuma piekrišanas esot nelikumīga, un pieprasa pārtraukt to izmantošanu biedrības informatīvajos materiālos. Vēstulē arī norādīts, ka gadījumā, ja tas netiks izdarīts līdz 2017. gada 11. augustam, uzņēmums pret biedrību izmantošot likumā paredzētos līdzekļus savu tiesību aizsardzībai.
Jau ziņots, ka vairāk nekā 4000 cilvēku dažu dienu laikā parakstījuši petīciju vietnē rimi.olucena.lv, aicinot "Rimi" atteikties no sprostos dētu olu tirdzniecības, pēc tam kad medijos nonāca šokējošie materiāli par dējējvistu fermām Lietuvā, kurās tiek ražotas olas arī "Rimi" privātajai preču zīmei.
Pēdējo gadu laikā aizvien vairāk uzņēmumu visā pasaulē iekļauj savā sociālās atbildības politikā un ilgtspējības vadlīnijās atteikšanos no sprostos dētām olām. Sprostos dētas olas Eiropā apņēmušies izslēgt tādi mazumtirdzniecības tīkli kā Lidl, Aldi, Tesco, Jerónimo Martins, Intermarché un citi.
# # #
Rimi korporatīvā sociālā atbildība Rimi pretenzija
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no
Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.