Zīmola “Sveiks” majonēzes pārstāvis SIA “Polven” ir pieņēmis dzīvnieku labturības politiku un apņemas savu produktu ražošanā izmantot tikai 100% brīvos apstākļos turētu vistu olas (Nr.1), tostarp olu pulveri un olu masu. Politikas ieviešana noslēgsies līdz 2025. gadam.
“Jau šobrīd Latvijas tirgum ražojam majonēzi, kuras sastāvā ir brīvos apstākļos turētu vistu olas (Nr.1), tāpēc uzskatām par savu pienākumu šo atbildīgo biznesa praksi turpināt. Šis lēmums pieņemts saskaņā ar “Polven Foods” kvalitātes un sociālās korporatīvās atbildības vadlīnijām, kas radītas, lai patērētājiem nodrošinātu tikai augstas kvalitātes produkciju kā arī modernizētu uzņēmējdarbību un ražošanu, tostarp atteiktos no novecojušām un neilgtspējīgām praksēm,” norāda uzņēmuma pārstāve Luīze Baiba Pirro.
Daudzi uzņēmumi pēdējos gados ir pieņēmuši lēmumu pilnībā atteikties no sprostos dētām olām. “Apsveicam “Polven” ar atteikšanos no sprostiem. Ir patiess prieks, ka rūpēs par dzīvnieku labturību un ieklausoties patērētājos, uzņēmums ir nolēmis spert soli tālāk un savos produktos izmantot Nr.1 jeb brīvo vistu olas,” teic “Dzīvnieku brīvība” pārstāve Paula Cukura.
Visā Eiropas Savienībā ir vienots olu marķējums, kas tiek izmantots arī Latvijā. Uz katras olas ir uzdrukāts kods – pirmais cipars norāda dējējvistu turēšanas metodi. Jo tas ir mazāks, jo labvēlīgākos apstākļos vista dzīvojusi: 0 – olas nāk no bioloģiskas saimniecības, 1 – olas dētas brīvās turēšanas apstākļos, 2 – kūtī dētas olas, 3 – sprostos dētas olas.
Ar pilnu Latvijas atbildīgo uzņēmumu sarakstu iespējams iepazīties kampaņas "Olu cena" mājaslapā.
SIA “Polven” ir igauņu uzņēmuma “Polven Foods OÜ” Latvijas struktūrvienība, kas Latvijā izplata zīmolu “Sveiks” majonēzes un “Rēzeknes Leģenda” iebiezināto pienu. SIA “Polven” paziņojums uzņēmuma mājaslapā.
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.
Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.
Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.