Veikalu tīkls “top!” apņemas līdz ar 2025. gadu atteikties no sprostos dēto vistu olu tirdzniecības. Šādu sociāli atbildīgu soli vietējais veikalu tīkls “top!” nolēmis spert, sekojot dzīvnieku labturības tendencēm Latvijā un pasaulē. Lēmums skar 200 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
“Dzīvnieku brīvības” pārstāve Paula Cukura norāda: “Mums ir neviltots prieks par “top!” lēmumu, kas tūkstošiem dējējvistu atbrīvos no cietsirdīgajiem sprostiem – metāla režģu krātiņiem, kuros tās nevar pat pastaigāties vai izplest spārnus. Ar šādu atbildīgu uzņēmumu palīdzību mēs kopīgi virzāmies uz to, ka jau drīz ikkatra vista Latvijā būs brīva no sprostiem.” Ar šo lēmumu “top!” pievienojas tādiem veikalu tīkliem Latvijā kā “Rimi”, “Maxima”, “Citro”, “Mego”, “Vesko”, “Sky”, arī “Stockmann”.
“Īstenojot uzņēmuma attīstības ilgtspējas stratēģiju, šis ir loģisks nākamais solis. Šādas pārmaiņas nevar notikt vienā dienā. Līdz šim jau esam veikuši un turpināsim izglītošanu veikalos un paplašinām sortimentu ar brīvo vistu un ārpus sprostiem dētajām olām. Ar prieku varam paziņot, ka pārdošanas apjomi ir vērā ņemami – interese, jo īpaši par 2. kategorijas olām ir augusi vairāk nekā 100 reižu. Tās ir vistu dētas olas, kas dzīvo kūtī ārpus sprostiem, spēj brīvi pārvietoties un tiek turētas labākos apstākļos. Sabiedrība ar katru savu pirkumu savā ziņā balso par vistu labturības apstākļiem. Pateicoties Latvijas olu ražotāju attīstībai vairs nesaskaramies ar brīvo vistu olu deficītu, kā tas bija iepriekš. Priekšā vēl daudz izaicinājumu, kas būs jārisina, bet tas ir tā vērts, domājot par dzīvnieku labturību”, uzsver Ilze Priedīte veikalu tīkla “top!” mārketinga direktore.
Uz katras olas ir uzdrukāts kods – pirmais cipars norāda dējējvistu turēšanas metodi. Jo tas ir mazāks, jo labvēlīgākos apstākļos vista dzīvojusi: 0 – olas nāk no bioloģiskas saimniecības, 1 – olas dētas brīvās turēšanas apstākļos, 2 – kūtī dētas olas, 3 – sprostos dētas olas.
Paziņojums “top!” mājaslapā
Pilns atbildīgo uzņēmumu saraksts apskatāms kampaņas "Olu cena" mājaslapā.
Latvijā vispārdotākās majonēzes "Francis" ražotājs – SIA “Balttur-R” – apņēmies pilnībā noslēgt pāreju prom no sprostu olām visā savā produkcijā līdz 2027. gada 1. janvārim.
Šogad rekordliels skaits jeb vairāk kā 13 000 cilvēku janvāri uzsāka ar apņemšanos ēst mazāk dzīvnieku produktu, tos aizstājot ar augu produktiem izaicinājuma “Neapēd zemeslodi” ietvaros.
"Dzīvnieku brīvība" meklē atbildīgus un ambiciozus cilvēkus, kuri vēlas ar savu darbu sasniegt vislabākos rezultātus dzīvnieku labā.
Izsludināta labdarības akcija, kuras ietvaros līdz 31. augustam iespējams klausīties dzejas lasījumus pa telefonu, vienlaikus ziedojot "Dzīvnieku brīvības" darbam.
Latvijā vadošais piena pārstrādes un saldējuma ražotājs “Food Union” ciešā sadarbībā ar piegādātājiem spējis pāriet no sprostos dētu olu uz kūtī dētu olu izmantošanu pankūku ražošanā.
Sabiedrības balsojumā noskaidroti labākie aizvadītā gada vegāniskie produkti. Laureātu vidū ir tādi uzņēmumi kā Lidl, Atlantika, Alpro, Avenei, Orkla u.c.