Viena no lielākajām veikalu ķēdēm Eiropā “Lidl”, kurā ir vairāk nekā 10 000 veikali, nolēmusi līdz 2025. gadam pilnībā atteikties no sprostu olu tirgošanas.
Veikalu ķēde “Lidl” ir nolēmusi līdz 2025. gadam 100% apmērā pāriet uz tādu sava zīmola olu tirgošanu, kas nav iegūtas sprostu sistēmās, tostarp to olu, kas ir citu produktu sastāvā. Šī zemo cenu lielveikala apņemšanās ir ievērojama ar to, ka ne tikai visām veikalā pārdotajām olām būs jābūt no saimniecībām bez sprostu sistēmām, bet arī olām, kas ir “Lidl” zīmola produktu, tostarp dažādu fasētu produktu un ceptu izstrādājumu, sastāvā. Uzņēmums “Lidl” ir apstiprinājis šodienas publisko paziņojumu, un šis lēmums ir saistīts ar sarunām ar organizāciju “The Humane League” un tās nesen dibināto starptautisko koalīciju “Open Wing Alliance”, ko Latvijā pārstāv biedrība „Dzīvnieku brīvība”.
Vācijas lielveikalu ķēde “Lidl” pastāvīgi izvērš savas darbības apjomus, un tā ir pazīstama ar tās zīmola produktiem un konkurētspējīgajām cenām. “Lidl” veikali Eiropā darbojas jau 40 gadus, un to skaits pastāvīgi un ievērojami palielinās. Uzņēmumam “Lidl” šobrīd ir vairāk nekā 10 000 veikali 30 valstīs visā pasaulē, un tajos pārdošanā ir augstākās kvalitātes pārtikas produkti un citas preces par zemākajām iespējamām cenām. 2018. gadā gaidāma veikalu ķēdes ienākšana arī Serbijas tirgū un ASV austrumu piekrastes štatos.
Šis ir viens no pirmajiem gadījumiem, kad ievērojama veikalu ķēde atsakās no sprostu olām Austrumeiropas valstīs, tostarp Polijā, Bulgārijā, Horvātijā, Lietuvā, Rumānijā, Slovākijā un Čehijā. Turklāt tiek plānots “Lidl” veikalos Austrijā, Beļģijā, Somijā, Dānijā, Šveicē un Zviedrijā šos noteikumus pilnībā ieviest jau līdz 2016. gada beigām. Vācijā un Nīderlandē jau šobrīd „Lidl” veikalos ir nopērkamas tikai olas no alternatīvām sistēmām. “Lidl” nesen izplatīja paziņojumu, ka pakāpeniska pāreja uz olām, kas nav iegūtas sprostu sistēmās, notiks arī uzņēmuma veikalos Lielbritānijā.
Uzņēmuma lēmums ticis pieņemts pēc pārrunām ar starptautisko dzīvnieku aizstāvības organizāciju koalīciju “Open Wing Alliance”, ko Latvijā pārstāv biedrība „Dzīvnieku brīvība”. Šīs organizācijas vērsās pie uzņēmuma “Lidl” ar aicinājumu tā veikalos visā pasaulē pāriet uz tādu olu pārdošanu, kas ir iegūtas sistēmās bez sprostiem. Koalīcija kopā ar uzņēmuma vadību izvērsa produktīvas privātas sarunas, nonākot pie noteikta darba grafika. Šī lielveikalu ķēde ir atbildīga par veikaliem daļā no lielākajiem Eiropas tirgiem, tostarp Vācijā, Francijā, Beļģijā, Dānijā, Itālijā, Polijā, Nīderlandē, Spānijā, Lielbritānijā un daudzās citās valstīs. Veikalu ķēdes “Lidl” paziņojums par tā pieņemtajiem jaunajiem noteikumiem saistībā ar olām visā pasaulē ir viens no pirmajiem šāda veida gadījumiem, kad uzņēmums atsakās no sprostu olām visā pasaulē.
Lielākais olu ražotājs Ziemeļeiropā, Balticovo, pārtrauks turēt dējējvistas sprostos. Lēmums skar 2.15 miljonus jeb 88% no visām Latvijas dējējvistām, kuras pašlaik atrodas cietsirdīgajos sprostos.
Mazumtirdzniecības veikalu tīkls “CITRO” paziņo par plāniem līdz 2025. gadam atteikties no sprostos turētu dējējvistu olu tirdzniecības. Zīmolam ir 76 tirdzniecības vietas visā Latvijā.
Pateicoties tūkstošiem dzīvnieku aizstāvju, viens no pasaules lielākajiem restorānu tīkliem, kam pieder arī zīmols "Burger King", paziņo par 100% atteikšanos no sprostos dētām olām.
Čehijas Republikas parlamenta augšpalāta ar pārliecinošu balsu vairākumu atbalstīja likumprojektu, kas nosaka virkni dzīvnieku labturības uzlabojumu, tostarp aizliegumu turēt dējējvistas sprostos no
Plaša patēriņa pārtikas produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums “Orkla Latvija” apņemas līdz 2025. gadam atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas ražošanā. Latvijā tas attiecas uz tādiem
Vairāk nekā 80 nevalstiskās organizācijas no visas pasaules šodien uzsāk globālu kampaņu, mudinot vienu no pasaules vislielākajām ātrās ēdināšanas ķēdēm atteikties no sprostiem savās piegādes ķēdēs.